torstai 3. huhtikuuta 2014
Mediajakson itsearviointi
Blogin kirjoittaminen on yleensä ollut mukavaa mutta joskus on tuntunut että ei jaksaisi tehdä blogia. Omastamielestäni paras kirjoitus oli oma uutinen, koska se onnistui hyvin ja sitä oli mukava kirjoittaa. Jäi siihenkin tietysti paranneltavaa. Olisin voinut panostaa enemmän 'Minä ja media' -tekstiin. Blogityöskentely oli todella mukavaa ja opin asioita hyvin blogin avulla.
Oma mainos
Tehtiin Joelin, Juliuksen ja Eelin kanssa tämmöinen mainos.
https://www.youtube.com/watch?v=Dplh2fC8hFQ
https://www.youtube.com/watch?v=Dplh2fC8hFQ
Yleisönosastokirjoitus
Koulussa on liian vähän liikuntaa.
Nykyään valitetaan kun oppilaat saavat huonoja numeroita, ja pölisevät tunneilla. Lapsien vanhemmat valittavat kun nuoret notkuvat kauppojen edessä syljeksimässä ja juomassa energiajuomia, tämä johtuu siitä kun heillä ei ole harrastuksia. Tässä voisi olla yksi ratkaisu asiaan.
Minun mielestäni kouluissa pitäisi olla enemmän liikuntaa, koska tunneilla pysyisi paremmin virkeänä ja pystyisi keskittymään paremmin opiskeluun jos joka tunnin alussa olisi noin 5-10 minuutin 'jumppa'. Välitunneilla voisi olla kaikennäköisiä liikuntapisteitä joissa pelätään esim. jalkapalloa,sählyä,koripalloa tai käsipalloa joihin kaikki halukkaat voisivat osallistua. Liikuntatuntejakin voisi olla enemmän ja ne voisivat olla monipuolisempia, jolloin oppilaat saisivat innostusta uusiin lajeihin ja aloittaisivat uusien lajien harrastamisen. Tällä tavalla saataisiin nuoret opiskelijat liikkumaan enemmän, jolloin he eivät olisi laiskoja ja ylipainoisia.
Nyt kaikki päättäjät ottakaa tämä huomioon tehdessänne uutta opetussuunnitelmaa, teidän käsissänne on mahdollisesti tulevien nuorten elämäntyyli.
Sohvaperunan äiti
Nykyään valitetaan kun oppilaat saavat huonoja numeroita, ja pölisevät tunneilla. Lapsien vanhemmat valittavat kun nuoret notkuvat kauppojen edessä syljeksimässä ja juomassa energiajuomia, tämä johtuu siitä kun heillä ei ole harrastuksia. Tässä voisi olla yksi ratkaisu asiaan.
Minun mielestäni kouluissa pitäisi olla enemmän liikuntaa, koska tunneilla pysyisi paremmin virkeänä ja pystyisi keskittymään paremmin opiskeluun jos joka tunnin alussa olisi noin 5-10 minuutin 'jumppa'. Välitunneilla voisi olla kaikennäköisiä liikuntapisteitä joissa pelätään esim. jalkapalloa,sählyä,koripalloa tai käsipalloa joihin kaikki halukkaat voisivat osallistua. Liikuntatuntejakin voisi olla enemmän ja ne voisivat olla monipuolisempia, jolloin oppilaat saisivat innostusta uusiin lajeihin ja aloittaisivat uusien lajien harrastamisen. Tällä tavalla saataisiin nuoret opiskelijat liikkumaan enemmän, jolloin he eivät olisi laiskoja ja ylipainoisia.
Nyt kaikki päättäjät ottakaa tämä huomioon tehdessänne uutta opetussuunnitelmaa, teidän käsissänne on mahdollisesti tulevien nuorten elämäntyyli.
Sohvaperunan äiti
perjantai 7. maaliskuuta 2014
Uutiskuva vaikuttaa
Uutiskuvan tehtävät
- tarjoaa lisätietoa ja havainnollistaa
- lisää uskottavuutta
- kertoo tarinan
- luo mielikuvia
- viihdyttää ja tarjoaa elämyksiä
- ohjaa tekstin tulkintaa
VAIKUTTAVA UUTISKUVAN.
Löysin vaikuttavan uutiskuvan Ilta-Sanomien sivulta. Kuva liittyy uutiseen jossa nainen törmäsi ja suistui päin eläinkauppaa. Kuvassa minut pysäytti se, kuinka auto on saatu tuohon kuntoon. Kuva tarjoaa lisätietoa ja havainnollistaa.
LINKKI: http://is13.snstatic.fi/img/978/1288662462455.jpg
- tarjoaa lisätietoa ja havainnollistaa
- lisää uskottavuutta
- kertoo tarinan
- luo mielikuvia
- viihdyttää ja tarjoaa elämyksiä
- ohjaa tekstin tulkintaa
VAIKUTTAVA UUTISKUVAN.
Löysin vaikuttavan uutiskuvan Ilta-Sanomien sivulta. Kuva liittyy uutiseen jossa nainen törmäsi ja suistui päin eläinkauppaa. Kuvassa minut pysäytti se, kuinka auto on saatu tuohon kuntoon. Kuva tarjoaa lisätietoa ja havainnollistaa.
LINKKI: http://is13.snstatic.fi/img/978/1288662462455.jpg
torstai 6. maaliskuuta 2014
UKRAINALAISNUORET RIEHUIVAT NÄTKILLÄ.
11.4.20012 Torstai iltana Ukrainalais syntyiset nuoret juoksivat ympäri Nätkiä, heillä oli ilmeisesti K-Marketin pihasta varastettu roskis johon he olivat sytyttäneet tulen muiden roskiksista varastetuista papereista ja pahveista. Nuoret pojat rikkoivat kulkiessaan autojen ja talojen ikkunoita.
Poikien teoista pyydetään näköhavaintoja, ilkivallan tekijät ja teon syy ei ole selvillä, mutta tapahtumaan luultavasti liittyy alkoholi tai huumausaineet.
Poikien teoista pyydetään näköhavaintoja, ilkivallan tekijät ja teon syy ei ole selvillä, mutta tapahtumaan luultavasti liittyy alkoholi tai huumausaineet.
media
Media tarkoittaa viestintäkanavia tai viestin välittäjiä. Medioita on mm. massamediaa ja sosiaalista mediaa. Media voi tarkoittaa yleisesti viestintää (radio,internet,televisio jne.). Media merkitsee minulle jonkin verran. käytän sosiaalisista medioista instagramia, facebookia, youtubea, ask.fm.ää ja steamia. Minä käytän päivässä mediaan noin 4 tuntia, kun luokkamme keskiarvo on noin 3 tuntia. Suurin osa lukemistamme medioista kuvaavat todellisuutta, kuten uutiset ja artikkelit. Kuitenkin esimerkiksi elokuvien ja mainoksien tekijät pyrkivät ottamaan vain virikkeitä todellisesta maailmasta, ja herättämään täten tunteita katsojissa. Tosiasiat eivät ole oleellisia mainoksissa ja elokuvissa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)