Koulussa on liian vähän liikuntaa.
Nykyään valitetaan kun oppilaat saavat huonoja numeroita, ja pölisevät tunneilla. Lapsien vanhemmat valittavat kun nuoret notkuvat kauppojen edessä syljeksimässä ja juomassa energiajuomia, tämä johtuu siitä kun heillä ei ole harrastuksia. Tässä voisi olla yksi ratkaisu asiaan.
Minun mielestäni kouluissa pitäisi olla enemmän liikuntaa, koska tunneilla pysyisi paremmin virkeänä ja pystyisi keskittymään paremmin opiskeluun jos joka tunnin alussa olisi noin 5-10 minuutin 'jumppa'. Välitunneilla voisi olla kaikennäköisiä liikuntapisteitä joissa pelätään esim. jalkapalloa,sählyä,koripalloa tai käsipalloa joihin kaikki halukkaat voisivat osallistua. Liikuntatuntejakin voisi olla enemmän ja ne voisivat olla monipuolisempia, jolloin oppilaat saisivat innostusta uusiin lajeihin ja aloittaisivat uusien lajien harrastamisen. Tällä tavalla saataisiin nuoret opiskelijat liikkumaan enemmän, jolloin he eivät olisi laiskoja ja ylipainoisia.
Nyt kaikki päättäjät ottakaa tämä huomioon tehdessänne uutta opetussuunnitelmaa, teidän käsissänne on mahdollisesti tulevien nuorten elämäntyyli.
Sohvaperunan äiti
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti